Translate

2018. július 2., hétfő

6 erős hónap tapasztalata

"Körülményeink nem döntik el, hová juthatunk, csupán azt, honnan indulunk." 

 A szokásos kérdésemet tenném fel itt megint Neked:
"Mikor csináltál valamit utoljára először???"




Azt gondolom, ez a 6 hónap, és ez a 2200 km tartogatott nekem némi meglepetést, rácsodálkozást, mély megélést és minden mást :)
Januárban még a Cardió Controll segítségével egy átfogó vizsgálatot csináltunk rajtam, amivel fel lett térképezve az elmúlt 4 évem futó alapozása.
Ugye ez a futóutam egy előre megírt forgatókönyv szerint indult, amiben egyáltalán nem volt sosem türelmetlenség, elsietett , túlzott elvárás magam felé, nem voltak benne szerintem olyan léptékű táv emelések, amire ne készültem volna fel alaposan. ( Sajnos sokszor tapasztalom, hogy egy-egy futó olyan gyorsan akar eredményeket elérni, nagyobb távokat futni, hogy közben elfelejti, hogy az alapok még nincsenek rendesen stabilizálva....túl gyors a tempó, túl nagyban akarunk haladni, pedig a türelem sokkal kifizetődőbb. Az idő így is-úgy is eltelik, minek siettetni!!!! TÜRELEM )
Az első évemben szépen, lassan haladtam, a nulláról 1 év után futottam az első félmaratont, 2 és fél év volt az első maraton és 3 év az első 50 km. Most az augusztusi Korinthosz 81 km pontosan a 4 és fél éves futásom eredménye lesz....és még így is be vagyok tojva! Ja ! Bocs! Zabszem nem fér.....:)
  Szóval januárban felmértük, hol is tartok ( ezt NEKED is ajánlom!!!! olvass róla  itt! )
Januárban ugye elég rendesen rákapcsoltam, heti 6 napot futottam, kb.100-110 km/ hét volt a terv, amit tartottam is. Februártól Muhari Gábornak köszönhetően egy szakszerűen felállított pulzuskontrollos edzéssel elkezdtem a tudatos felkészülést.
Márciusban már bekapcsolódott a sok futásba a hangoskönyv hallgatás, ami nem mindennapi megéléseket adott a futásban. Sok-sok könyv mellett a legtöbb Coelho volt, amiket bár olvastam is többször, mégis a futással egybe kötve teljesen mást adott. Ezek rendszerint 8-9 órás hanganyagok, amiket csak a futások alkalmával engedélyeztem hallgatni, ezért még inkább alig vártam a futásokat, hogy hallhassam és más látásmódban értelmezhessem a hallottakat. Ez olyan volt, mintha minden futáskor egy színházba, vagy moziba készültem volna, hiszen sok-sok új élményt kaptam a könyvek által..és kapok a mai napig is :)
Egy-egy átszellemült pillanatnak azért lett is következménye, sikerült párszor elesnem futás közben....de mára ez már elmúlt. Akkor tavasszal azonban okozott megint csípő gondot. Ez ugye áprilisban tetőzött is a Róma maratonon....
A kezdeti gyorsulás, szárnyalás a meleg hatására májustól csillapodott, mivel a nagy meleget nem szereti a szervezetem....kicsit megint magasabb lett a pulzusom, kicsit lassabb a tempóm, de ezt egyáltalán nem bánom! Nem az a cél, hogy fejre álljak, hanem hogy élvezzem, amit csinálok!
Gábor persze rendre hétről hétre mondogatta, hogy erősíteni kéne, erősíteni kéne! De én mintha meg sem hallottam volna....haladtam tovább, míg a masszőröm, aki 1 éve a kezében tartja az izmaimat, szalagjaimat, szóval Adrienn szépen betolta nekem, hogy lesz egy "csípőműhely" elnevezésű kb.6 órás előadás, amit egy szakorvos és egy funkcionális jóga guru tart, amolyan " hogyan tartsd egészségesen a csípődet, és mindenedet". Hát elmentem.
Tulajdonképpen mindent megtudtam erről a területről,  és a problémákról, amik itt kialakulhatnak. Persze a félórás blokkok fél órás gyakorlatokkal voltak kiegészítve, hogy a tanultakat egyből elsajátíthassuk. Intenzív 6 óra alatt elfáradtam mint a dög! És másnap a női futógála volt, amire olyan izomlázzal érkeztem, hogy azt és megkérdőjeleztem, hogy menni tudok-e, nem hogy futni :)Persze azért megfutottam, amit csak bírtam, de a távok között a pihenő időben, mondtam mindenkinek, hogy hozzám se szóljanak, hagyjanak haldokolni. Másnap menni sem bírtam, és be kellett jelentkeznem Vadász Ákos Tullió óráira, mivel a képzéshez hozzá tartozik 8 alkalmas funkcionális jóga bérlet s!
Hát mint is mondhatnék......Ja! hozzá teszem,  ( lényeges! ), hgy Pruzsink a női gála után hazafelé meséltem erről a képzésről és a gyakorlatokról, amikor is Ő azt mondta, hogy szokta ezeket csinálni. Mondtam neki, tök jó! de próbált úgy, hogy kitartod 30 másodpercig, amiket szoktál.....másnap reggel elhaló hangon felhívott, hogy nem tudott lejönni az emeletről,mert egy gyakorlatot HELYESEN! megcsinált, úgy, ahogy mondtam...:) És írtam Gábornak, hogy megtettem ezt a nagy lépést, elkezdtem erősíteni, menni sem bírok, fáradt vagyok mint a dög! Nagyon örült és azt mondta, hogy meglátom, ez nagyon sokat fog segíteni, és gratulált hozzá!
Szóval bejelentkeztem Ákos óráira...heti 2x másfél óra, egyik kedd reggel 7-kor a másik szerda 8:30.
nekem 19 km oda ,futva az út! tehát az edzésekkel összekötve, hazafelé szigorúan nem futva, kezdek erősíteni, nyújtani, egyszóval újabb izmokat bekapcsolni, amiket eddig sosem használtam, és jelentkezett a hosszú intenzív edzések hatására a hiányuk. Már nem fáj a csípőm és kezdek lazább lenni. Ákos minden órán külön figyelmet szentel arra, hogy mindenki helyesen tartsa magát, jó legyen a szög, a hajlítás, megfelelő legyen a nyújtás, ne feszüljön jobban a szalag, mint kell....egyszóval egy olyan szakember kezébe kerültem, akinek fontos, hogy minden jól működjön.
Hát igen, ezt sem tudod kispórolni.....lehet esetleg otthon edzeni, ha megfelelően megtanulod a gyakorlatokat, és már megy magadban is..de szép lassan elrángattam Pruzsit is az órákra, és mostmár azt mondom, hogy nagyon hálás vagyok Muhari Gábornak, hogy türelmesen, szelíden, hétről -hétre piszkált, hogy kell ez nekem!!!
Neked pedig, aki olvasod a blogom, csak ajánlani tudom, hogy próbáld ki, csinálj "megint valamit először", ha teheted és pesten laksz, gyere el Ákoshoz, aki kezelésbe vesz!  Ákos és oktatói funkcionális jóga óráit  - " ITT " - találod.
Lehet, hogy fájni fog az elején, de ne ijedj meg tőle! Egyszerűen csak tarts ki! Menni fog :)

számok:
2207 km eddig, 151 futással
Van még a Korinthoszig 6 hét.....remélem menni fog! Erősítek RÁ!!!! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése